موقع عربيك دوت كوم لبيع وشراء المنتجات الكترونيا Arabiec.com

موقع عربيك دوت كوم لبيع وشراء المنتجات الكترونيا Arabiec.com



 
الرئيسيةس .و .جبحـثالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 قصه سعديه الصعيديه وميدو الاستايل

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
لوجي
عضــــــو نشيــــــط
عضــــــو نشيــــــط
avatar

تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 05/04/2010
العمـر العمـر : 27
المـشاركـات المـشاركـات : 90
تقييم النشاط تقييم النشاط : 2878
الموقع الموقع : لامكان لاوطن
العمـل العمـل : طالبه
المزاج المزاج : خوف وتوتر
كلمتى : "انالحالمين يحبون الشتاء القاسي ويتضرعون الى السماء ان ترسل اقصى ما تستطيع من
الثلج والبرد،لإنّ بهذا تصبح اعشاشهم اكثر دفئاونعومة"
الجنس الجنس :
الدولــــة الدولــــة :
المهنة ............ المهنة ............ :
.............. :
رقمك المفضل رقمك المفضل :
اسلامــى اسلامــى :
..... :

مُساهمةموضوع: قصه سعديه الصعيديه وميدو الاستايل   السبت أبريل 10, 2010 6:11 pm

السلام عليكم
انا حبيت اول موضوع ليا انزله لقصه
ياريت بجد تعجبكم
وتكون خفيفه
نبدا اول حلقه بقى

قصه البت سعديه الصعيديه الى جالها التنسيق فى جامعه القاهره وسافرت عند عمها علشان تدرس
وقابلت بقى ميدو وحصلت اجمل قصه تعالوا نشوف

شخصيات القصه

سعديه وميدو



جنى صديقه ميدو



ندى صديقه سعديه




الحلقه الاولى

جه جواب التنسيق لسعديه وفتحت الجواب لقت جامعة القاهره



سعديه : يا دى اليوم الاسود النهارده يادى النيله


ام سعديه : ايه يابتى مالك


سعديه : الحجى يامه جواب التنسيج جه القاهره


ام سعديه : وماله يابتى عمك هناك روحى عند عمك


سعديه : انا مش بطيج مرته دى الى عامله زى ام اربعه واربعين


ام سعديه :معلش يابتى ايام وجضيها وخلاص


سعديه :امرى لله انا عارفه حظى اسود من يومه

هروح وخلاص

وجه معاد السفر

ركبت سعديه القطر وفى طريقها للقاهره


سعديه : يا سوادى هى السكه مالها طويله جوى ليه كده يا مهون هون علشان انا زهجت ومليت من الجعده دى

وصلت سعديه وراحت عند عمها خبطت على الباب فتحت مرات عمها


سعديه : اهلا يا مرت عمى


مرات عمها : مين سعديه


سعديه : ايوه سعديه امال هيكون عفريتها ولا ايه


مرات عمها : ازيك يا بنتى منوره


عمها يجري على الباب و يقول مين سعدية ازيك يا بتى واللي في البلد عاملين ايه


سعديه : طيب مش تدخلونى وبعدين تسلموا ولا هنجضيها سلامات من على الباب الشنطه خلعت كتفى


عمها : ادخلى يا بتى اهلا وسهلا


ورحبوا بيها وسلمت على عمها واولاده

وتانى يوم كان الدراسه

صحيت بقى سعديه واستعدت وراحت على الجامعه مع عمها لانها متعرفش السكه دى اول مره هتروح فيها

وصلها عمها وشرحلها الطريق

دخلت سعديه الجامعه

لقت بنات بقى وشباب استايل اوى
اول مره تشوف كده

سعديه : وى وى وى وى وى يا بوى

ايه الى البنات عاملينه فى نفسهم ده

المحزج والملزج وايه الالوان الى فى شعرهم دى

استغفر الله العظيم يا ربى

والولاد مالهم كده مطولين شعرهم وموجفينه زى ما يكونوا مكهربين

دول ما يجلوش حاده عن البنات

عشنا وشفنا وانا مالى انا الحج بجى محاضراتى

ودخلت بقى سعديه قاعه المحاضرات
بتدور على مكان تقعد فيه

سعديه : ايوووووووووه يا ولاد ايه الى بيحصل ده


الاولاد جمب البنات كده وملزجين فى بعض
انا هجعد زيهم كده لا والله لا يمكن ابدا

انا هفضل واجفه احسن

دخل الدكتور لقى كل الناس اعده الا هى
بيقلها يا بنتى اعدى


سعديه : اجعد ازاى يا دكتور جمب الولاد كده عادى لا والله ما يحصل ولا يكون


الدكتور:ههههههه اعدى جمب اى بنت

طيب اى حد يا بنات يقعدها جمبه

وحده من البنات قالتلها تعالى هنا جمبى

اعدت سعديه واتعرفت عليها

انتى اسمك ايه

قالتلها اسمى ندى

وانتى قالتلها سعديه

المهم بعد ما خلصت المحاضره اتعرفوا على بعض وبقوا صحاب اوى


وخلص اليوم وخلصت المحاضرات وجه معاد انها تمشى لبيت عمها


خرجت سعديه هى وندى


وبعدين



الحلقه الجايه بقى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
elmontoo
ادارة الـمـنــتــدى
™ ادارة الـمـنــتــدى
avatar

تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 19/06/2008
العمـر العمـر : 30
المـشاركـات المـشاركـات : 18875
تقييم النشاط تقييم النشاط : 28358
الموقع الموقع : فى كل مكان اجد فيه طموحاتى واحلامى
العمـل العمـل : محاسب بشركة تماس للانشاء والتطوير العمرانى بجدة
المزاج المزاج : توتر وقلق من المستـقبــل
كلمتى : عندما تكن مميز فلا تتأثر بكلام الناس فهو ضريبه يجب عليك أن تدفعها ...... لو لم تكن الحياة صعبة لما ولدنا ونحن نبكي ..... ليس من الصعب ان تضحي من اجل صديق .. ولكن من الصعب ان تجد الصديق الذي يستحق التضحية ..... لا تتخيل كل الناس ملائكة فتنهار احلامك ولا تجعل ثقتك بهم عمياء, لانك ستبكي على سذاجتك .....لا تشكو للناس جرحا انت صاحبه .... فالجرح لايؤلم احدا الا صاحبه.... لا يجب أن تقول كل ما تعرف ..ولكن يجب ان تعرف كل ما تقول
... elmontoo
لاتندم على حب عشته حتى وان كان ذكرى تؤلمك فالزهور ان ضاع عبيرها وجفت فلا تنسى انها اعطتك عطرآ اسعدك .....
elmontoo




money isn't everything.....it can buy a bed....but not sleep it can buy a clock....but not time it can buy a book....but not knowledge it can buy a position....but not respect it can buy a medicine....but not health it can buy a blood....but not life

الجنس الجنس :
الدولــــة الدولــــة :
المهنة ............ المهنة ............ :
مزاجـــك    ....... مزاجـــك ....... :
.............. :
الاوسمة الاوسمة :
الاوسمة الخاصــة الاوسمة الخاصــة :
اللقب المميز اللقب المميز :
رقمك المفضل رقمك المفضل :
اسلامــى اسلامــى :
..... :

مُساهمةموضوع: رد: قصه سعديه الصعيديه وميدو الاستايل   السبت أبريل 10, 2010 7:16 pm



قصه جميله جدا

اشبه بالمسرحيه او بالفيلم التليفزيونى

فى انتظار الحلقه القادمه

ونشوف هتقابل ميدو ازاى وايه اللى هيحصل

تسلمى على الموضوع

وعلى اول مشاركة ليكى

ومنتظرين نشوف الجديد منك دايما
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://arabiec.hooxs.com
لوجي
عضــــــو نشيــــــط
عضــــــو نشيــــــط
avatar

تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 05/04/2010
العمـر العمـر : 27
المـشاركـات المـشاركـات : 90
تقييم النشاط تقييم النشاط : 2878
الموقع الموقع : لامكان لاوطن
العمـل العمـل : طالبه
المزاج المزاج : خوف وتوتر
كلمتى : "انالحالمين يحبون الشتاء القاسي ويتضرعون الى السماء ان ترسل اقصى ما تستطيع من
الثلج والبرد،لإنّ بهذا تصبح اعشاشهم اكثر دفئاونعومة"
الجنس الجنس :
الدولــــة الدولــــة :
المهنة ............ المهنة ............ :
.............. :
رقمك المفضل رقمك المفضل :
اسلامــى اسلامــى :
..... :

مُساهمةموضوع: رد: قصه سعديه الصعيديه وميدو الاستايل   السبت أبريل 10, 2010 9:58 pm

دى قصه جميله
وهتكون سعيد وانت بتقراها
وضحكه مليه البيت
بجد شرفنى مرورك لاول عضو ترد على اول موضوع ليا هنا
ياريت بجد اكون عند حسن ظنكم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
لوجي
عضــــــو نشيــــــط
عضــــــو نشيــــــط
avatar

تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 05/04/2010
العمـر العمـر : 27
المـشاركـات المـشاركـات : 90
تقييم النشاط تقييم النشاط : 2878
الموقع الموقع : لامكان لاوطن
العمـل العمـل : طالبه
المزاج المزاج : خوف وتوتر
كلمتى : "انالحالمين يحبون الشتاء القاسي ويتضرعون الى السماء ان ترسل اقصى ما تستطيع من
الثلج والبرد،لإنّ بهذا تصبح اعشاشهم اكثر دفئاونعومة"
الجنس الجنس :
الدولــــة الدولــــة :
المهنة ............ المهنة ............ :
.............. :
رقمك المفضل رقمك المفضل :
اسلامــى اسلامــى :
..... :

مُساهمةموضوع: رد: قصه سعديه الصعيديه وميدو الاستايل   السبت أبريل 10, 2010 10:13 pm

الحلقه التانيه



تانى يوم راحت بقى سعديه على الجامعه

اول اما خلصت اول محاضره

سعديه : يا ندى انا جعانه جوى تعالى نجيب اى حاجه ناكولها


ندى: خلاص تعالى يا سعديه نروح كافتريا الكليه


سعديه : لا دى كولها مليانه شباب ياختى انا مش هروح هناك


ندى : لا تعالى بس احنا ملناش دعوه بحد هناك


سعديه : طيب يلا اما نشوف


راحت سعديه وندى الكافتريا واول اما اعدوا كان اعد قصادهم مين عمنا ميدو بقى


ميدو اول اما شاف سعديه اعد يضحك بقى بصوت عالى


سعديه بصتله بقرف اوى وقالت

سعديه : هوه ماله الواد ده الى شبه الديك الازعر بيضحك ليه كده


ندى : احنا مالنا يا سعديه هوه بيضحك وخلاص


سعديه : ليه يا بت شايفنا ارجوزات جودامه ده واد حيوان وعايز يتهزج


ندى : بصى احنا ناكل ونمشى من هنا


سعديه : طيب احسن بردو انا جولتلك بيومك لاسود ده انا مش هاجى الكافتريا دى


خلصوا اكل ودخلوا قاعه المحاضرات

واعدوا دخل طبعا وراهم الاستاذ الفاضل ميدو

وكانت معاه وحده صحبته

وشاف سعديه بردو واعد يشاور عليها ويضحك

سعديه اتنرفزت اوى طبعا والعرق الصعيدى طلع

سعديه :
بصى يا بت يا ندى بيعمل ايه الواد ده بيضحك تانى


ندى : انت حضرتك بتضحك ليه


ميدو : ههههههههههههه لا ولا حاجه يا انسه ههههههه


سعديه : فرحان جوى وانت فاتح خشمك كده جاتك نيله عليك وعلى بوزك الفجرى


ميدو :
وليه الغلط يا ااااااااا؟


سعديه : يا اااااااا ايه ما تنطج


ميدو : يا حجه هههههههه


سعديه :
تعرف انك مش محترم وعيل جليل الادب وعايز تتربى


ميدو : انتى انتى انتى تربينى انا

وطبعا الاستاذ ميدو بيستفزها بمياعته وبالحركات الى بيعملها


ندى : طيب ممكن اعرف بتضحك ليه


ميدو : انتى مش شايفه جمبك تحفه فنيه بجد ههههههه


سعديه : تحفه فنيه ما تحطنى فى متحف الشمع يا خوى


انا تحفه وانت تبجى ايه بشعرك الى مكهربه ده وبنطلونك الى هيوجع منك ارفع منطلونك وبعدين اتكلم


ميدو طبعا مش معاه غير انه يضحك هوه وصحبته


سعديه : يلا يا ولاا انت خد الفرخه بتاعتك دى وغور من هنا اتكشح يلا


ميدو : دى فرخه دى جنى صحبتى


سعديه : جنى ولا عفريت وانا مالى غور احسن افرج عليك الجامعه كلها


ميدو : انا مش ارد عليكى انتى مش من مستوايا


سعديه : مستوى مين يا بو مستوى انت حوساله وعره الشباب كمان ولو شفت وشك هنا هضربك بالبولغه


ندى : خلاص يا سعديه هوه فعلا مش محترم بس انتى بردو هزقتيه


سعديه : انتى مش شايفه حيلت امه بيعمل ايه


ندى : معلش


المهم ندى هدت سعديه وخلصوا محضراتهم ورواحوا

الحلقه الجايه بقى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
قصه سعديه الصعيديه وميدو الاستايل
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
موقع عربيك دوت كوم لبيع وشراء المنتجات الكترونيا Arabiec.com :: المنتديات العامة :: منتدى القصص والروايـات-
انتقل الى:  
كـلمـة ادارة المنـتـدى

تم حل مشكلة مستعرض الفاير فوكس والان يمكنك تصفح المنتدى بأى متصفح يعجبك اى كان فاير فوكس او انترنت اكسبلورر او اى مستعرض ترغبه..... أرجو من جميع الاعضاء الكرام المساعدة على النهوض بالمنتدى الى الامام من خلال عمل مواضيع فى الاقسام والرد على مواضيع الاعضاء الجدد والتشجيع لهم وعدم الدخول بدون ترك بصمة واضحة اثناء دخولك المنتدى كعضو من خلال عمل مواضيع او ردود فالمنتدى منتداك قد انشأ من اجلك فساعد على النهوض به الى الامام - تتمنى ادارة المنتدى لجميع الاعضاء والزوار وقت سعيد وممتع فى تصفح اقسام المنتدى ....

الاعلانات الخارجية

 
 
 
 
 
 
 
 
 
حقــــــوق المنـتـــدى
جميـــع الحقــوق محفـوظـة لصـالح  منتـديـات حبيـتك
 
جميع المواضيع والردود فى المنتدى لاتعبر عن رأى الادارة بل تعبر عن رأى كاتبها فقط
 

Free counter and web stats