موقع عربيك دوت كوم لبيع وشراء المنتجات الكترونيا Arabiec.com
كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله 5nqb8p
كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله 5nqb8p
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله

5 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
confused.lovers
عضـــو متميـز (فضـى)
عضـــو متميـز (فضـى)
confused.lovers

تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 21/10/2009
العمـر العمـر : 31
المـشاركـات المـشاركـات : 263
تقييم النشاط تقييم النشاط : 5721
العمـل العمـل : student only
المزاج المزاج : searching for love
كلمتى : انت فاكر انى هضيع .. مش هعيش ولا يوم من بعدك .. الحياة لو واقفه عليك يبقى ليه عشتها من قبلك .. على كل جرح جرحتهولى بقول ياحبيبى شكرا .. وقت الخداع مطلش بيا وكان قليل جدا .. هفكرك لما الزمن هيغيرك انى ممتش يوم فى بعدك .. انا ليه جيت على نفسى علشان كنت بحبك عشت سنينى مجروح كان لازم يخرج حبك من دمى لو هتعب زى حلاوة الروح .. لو روحى معاك لا تخاف ولا تستغرب حتى الروح بتروح
الجنس الجنس : كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله I_icon_gender_male
المهنة ............ المهنة ............ : كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله Collec10
.............. : كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله 15781612
رقمك المفضل رقمك المفضل : كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله 04
اسلامــى اسلامــى : كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله 27431310
..... : كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله Cacaoc10

كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله Empty
مُساهمةموضوع: كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله   كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله Icon_minitimeالخميس أكتوبر 29, 2009 12:05 pm

انا عند كلام كتير اوى عن الحب وعن تجارب وازاى نحافظ عن الحب ده لو فعلا بنعرف معنىالحب المو ضوع ده كبير ومهم وياريت تساعدونى بارائكم عشان نوصل لنتيجه عشان نحافظ عن الحبكلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله 9

اولا معنى الحب
الحب هو مشاعر واحاسين تنبع بين طرفين (الحبيب والحبيبه)ولهو معانى كثيره المهم ان هو يكون حب حقيقى يعنى اخلاص وصدق واحترام مشاعر الطرفين واهم حاجه ان هما يكونوا بيفهموا بعض
وغير كده ان الحياه مش حب وبس، الحياه عمل وعباده وفعلا عشان يبقى حب لازم نرتقى بالحبيب ده لازم تقف جنبه ونخليه احسن من الاول سواء فى دراسته وعمله حتى فى التعامل التعامل مع اهله واصدقائه لازم يتغير للاحسن
ثانيا ا اليه معظم الناس بتخاف من الحب(من ناحيه البنات خاصا)
عشان اصلا متعرفش تحب عشانالبنت تقابل صحبتها تفضل تقولها شفتى اللى حصل فى المعهد او فى الشارع ده سبها ده بعهااو اتخلى عنها الكلام دهبيدور فى اى حته بين بنتين عشان كده البنت بتخاف من الحب وفى نفس الوقت بيبقى نفسها تحب نفسها واحد يحس بيها وبمشاعرها وباحسسها ويخاف عليها ويطمن عليها دايما ويشاركها باحساس وحنان الام والاب حتى الاخ بيبقى نفسها يبقى كل حاجه فى حيتها وفعلا بتعمل اى حاجه عشانه
ثالثا ليه معظم الولاد مش بيفكروا يحبوا ويلعبوابمشاعرالبنات
الولد بيفكر بتفكير كل الولاد نفسه يعيش وقته وخلاص يعرف البنت ويروح لكل اصحابه ان عرفت بنت وكلام الشباب بقى بس يوم لما بيحب بيحب بقلبه اوى ويوم لما بينسا حبيبته فعلا بيجى على قلبه وفعلا بينساها
ايه هى الشروط اللى تخلى الحب فعلا ناجح
1- لا يتعدى عن المعاملات الشرعيه
2- المحافظه عن الحب ده
3- عدم التخلى عن الطرف الاخر فى كل الاحوال
المشاكل التى تواجه الحب
1-عدم موافقه الاهالى عن الحب ده
2- تدخل اكتر من واحد بينهم
3- تدخل الصديقه وحبها للحبيب صحبتها(ودى فعلا معظم الشباب بيواجوا المشكله دى)
4-تخلى الحبيب عن حببته بعض فترةمن الحب بحجه(ان انتى مفهمتنيش ومش قادرة تفهمينى ومش هينفع نكمل مع بعض)
5- تخل الحبيبه عن حببها بحجه(ان فى واحد اتقدملى وهو اغنى منك وانت له قدامك مشوار كبير)
نمسك نقطه نقطه ونحاول حلها
1-عدم موافقه الاهالى عن الحب ده
ليه الاهالى ميوفقوش عن الجواز او الحب ده لازم الشباب يقتنع باسباب الرفض ده

2-تدخل اكتر من واحد بين الاحباب

التدخل بين الاحباب بيولد غيرة وعدم ثقه بين المحبين
3-تدخل الصديقه وحبها لحبيب صحبتها

لابد من حزم الموقف من اوله ودى مشكله معظم الشباب بيواجهها فى حياتهم ولازم طرف منهم هم لازم يضحى عشان خاطر الاتنين وكمان عشان الحياه تكمل بص المشكله بقى ان الصديقه تبعد عن صحبتها وتتمنلها الشر لازم الصديقه تضحى عشان صحبتها وتتمنلها السعاده
4-تخلى الحبيب عن حببته بحجه ان هى مفهمتوش ازاى بعد فترة من الحب والثقه والبنت عايشه على امل ان هى هتعيش مع حببها اللى بقيت حياتها متوقفه على الحب ده وفى الاخر مش هتعرفى تفهمينى ازاى
5- بعد فترة من الحب جيه تقول لحببها انا فى واحد اتقدملى وغنى وانا هوافق عليه
امال يابنت حبيتى من الاول ليه وربطى الانسان اللى حبك وعاش على امل انه هيبنى مستقبله عشانك ازاى تفكرى فى الفلوس وتسيبى حبيبك
نصيحه لكل بنت وكل شاب لما تحبوا حافظوا على حبكم للنهايه من اخوكم محمد
http://www.arabiec.hooxs.com
NoOoOoR
عضـو محتـرف
عضـو محتـرف
NoOoOoR

تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 14/05/2009
المـشاركـات المـشاركـات : 5771
تقييم النشاط تقييم النشاط : 12670
العمـل العمـل : طالبهــ
المزاج المزاج : واليكــ اشكوو فاقتي’’
كلمتى : سكرنا ولمــ نشرب من الخمر جرعة ,,ولكن احاديث الغرامــ هي الخمر,, (منتديات حبيتك)
الجنس الجنس : كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله I_icon_gender_female
الدولــــة الدولــــة : كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله 3dflag12
المهنة ............ المهنة ............ : كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله Studen10
.............. : كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله 15781612
الاوسمة الاوسمة : كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله W2
الاوسمة الخاصــة الاوسمة الخاصــة : كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله 2ymhcmx
اللقب المميز اللقب المميز : كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله 25gw86o
رقمك المفضل رقمك المفضل : كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله 034
اسلامــى اسلامــى : كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله 30538310
..... : كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله Cacaoc10

كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله Empty
مُساهمةموضوع: رد: كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله   كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله Icon_minitimeالثلاثاء مارس 16, 2010 12:26 am

تسلم ايدك ع الموضوع الشامل عن الحب
housam
ســــوبر ستــــار المنـتـدى
ســــوبر ستــــار المنـتـدى
housam

تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 03/02/2010
العمـر العمـر : 37
المـشاركـات المـشاركـات : 1068
تقييم النشاط تقييم النشاط : 6397
الموقع الموقع : Shadow of the night
كلمتى : يلوم الناس ظروفهم على ما هم فيه من حال.. ولكني لا أؤمن بالظروف فالناجحون في هذه الدنيا أناس بحثوا عن الظروف التي يريدونها فإذا لم يجدوها وضعوها بأنفسهم... (منتديات حبيتك)
الجنس الجنس : كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله I_icon_gender_male
الدولــــة الدولــــة : كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله Caiaa10
المهنة ............ المهنة ............ : كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله Profes10
رقمك المفضل رقمك المفضل : كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله 034
اسلامــى اسلامــى : كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله 37014910

مُساهمةموضوع: رد: كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله   كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله Icon_minitimeالثلاثاء مارس 16, 2010 8:12 am

دى مذكرات فى الحب بس جميلة قوى

تسلم اديك

تقبلوا تحياتى

اخيكم حســام
m952111
عضو تحت الاختبار
عضو تحت الاختبار
m952111

تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 19/03/2010
العمـر العمـر : 34
المـشاركـات المـشاركـات : 9
تقييم النشاط تقييم النشاط : 5185
كلمتى : ضع كلمتك هنا بدون حذف الاكواد من ملفك الشخصى فقط احذف هذا الكلام وضع كلامك.. (منتديات حبيتك)
الدولــــة الدولــــة : كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله Caiaa10
المهنة ............ المهنة ............ : كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله Collec10
رقمك المفضل رقمك المفضل : كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله Logo10
اسلامــى اسلامــى : كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله 27431310

مُساهمةموضوع: رد: كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله   كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله Icon_minitimeالسبت مارس 20, 2010 5:30 pm

والله العظـــيم كــلام جميـــل اوي يا صــاحبـــي وانـت تعـــرف ان كـــــــــــلامك دا انـــا بعيشــــة فعـــــــــــــلام وكلامك صح مليون ف % انا حبيبـــــــــــــتي بتحبــــــــــنى واقفة جنــــبي ومســــــــــتعدة تخســـــــــــــر العـــــــــــــالم كلـــــــــــــة علشــــــــــــانى ورغــــــــــــــم اللى بمــــــــــــر بيـــــــــها هيــــــــــــــــأ بتقــــــــــولى انــــــــــــها مش هتســــــــــــيبنى ابدا وبـــــــــــــتقولى هتنتظـــــــــــرني وبتــــــــــــــقولى انهـــــــا عمرهـــــــــا ما هتكــــــــــون لحد غيري بس انا فرحــــــــان اوي لانها بتحبني وانا كمان بحبــها بس خايف لاكون اظلمها معايا لانى مشاكلى كتير اوي ف البيت مع والدي وهيا الوحيدة اللى بتسـ،ـــال عليا وةبتخــــــاف عليا اوي وانا كمان بحبها اوي ومش مستعد انى ابعد عنها
بس مشـــكلتها انها ضعيفــــــة ف البيت يعني ممكن ضعفــــها دا يكون نتقطة ضعفة ف حبنا وخايف من الضعف دا اوي ليضغطوا عليــــــــــها ف البيت على انســـــــــــان تانى ياريت تقولولى اعمـــــــــــل ايه
القلب المطعون
نـجم المنـتـدى الاول
نـجم المنـتـدى الاول
القلب المطعون

تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 05/03/2010
المـشاركـات المـشاركـات : 576
تقييم النشاط تقييم النشاط : 5873
الموقع الموقع : اكيد على كوكب الارض مش هروح بعيد
العمـل العمـل : اعمالي كتيره بلاش حسد
المزاج المزاج : مدايقه مكنتش فاهمه الكليه كويس ادعولي
كلمتى : انابحب كل اعضاء المنتدى الجامد ده بحبكوااااااااااااااااااااااا اوي
الجنس الجنس : كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله I_icon_gender_female
مزاجـــك    ....... مزاجـــك ....... : كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله 23
رقمك المفضل رقمك المفضل : كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله 04
اسلامــى اسلامــى : كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله 85142810

مُساهمةموضوع: رد: كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله   كلام عن الحب,انا عندى كلام عن الحب ومشاكله وازاى نحافظ عن الحب ونحل مشاكله Icon_minitimeالأربعاء مارس 24, 2010 8:04 pm

تسلم ايدك يا محمد ياريت كل ولدوكل بنت يحافظوا على حبهم وبلاش حجج فارغه بأه

صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-